5 zabluda o instant uspjehu salona o kojima većina vlasnika ne govori

Danas spominjemo 5 uobičajenih zabluda koji ljudi imaju/ili su imali o uspjehu salona, ​​a o kojima većina vlasnika ne govori/ili šapuće.

Prije nego započnemo s ovom temom, svima nam je jasna jedna, jedina nepobitna činjenica, a to je da uspjeh ne dolazi preko noći i da bez puno truda, strpljenja, učenja i upornosti nema istoga.

Razgovarajući s vlasnicima salona čula sam slične rečenice ovakvog tipa:

„Mislila sam da je moj posao dobro postavljen, uložila sam puno novaca, uredila salon i onda čekala da klijenti dođu, pa svima treba šišanje i masaža, zar ne? Ali sam se na čekala!“

„Ma daj … kome još treba poslovni plan?! Ja sve imam u glavi!“

 

„Mo to radimo godinama tako i sve je štimalo, ne vidim zašto ne može i sada!“

 

„Ma kaj ti znaš, nikada nisi imala salon! Ja znam najbolje!“

Poznato? Nije bitno ako ne odgovrite!?

Neki od vas su mi priznali da sve dok nisu zapeli u financijski mulj i dok nisu došli do toga da jedva plaćaju račune, tek tada su shvatili, da su ove rečenice i njima slične, put prema gubljenju živaca, lošem spavanju, nervozi, onom popularnom „burnout“ sindromu.

Ajmo, vidjeti te zablude:

1. „Kad otvorim salon, klijenti će sami dolaziti. Novci će padati s neba!“

Ok, istina je, da se u kozmetičkoj industriji vrte novci, poznata je kao vrlo profitabilna, samo koji dio nje? Često se zanemaruju troškovi i to onaj hladni pogon! A o tome da se ništa neće samo od sebe dogoditi, da ne pričam. Sada klijenti očekuju puno više od vas, nego prije. Usluga je dignuta na daleko viši nivo. Ako ne nalaze kod vas, naći će drugdje! Na vama je pratiti ne samo novitete iz vaše branše, nego i iz poslovanja.

2. „Novi klijenti će nagrnuti u salon sami, ne treba ih poticati! Moj salon je na dobrom mjestu.“

Ako imate salon na ulici, možda će i ući netko od novih klijenata unutra, ali nemojmo se zavaravati, i sami znate koliko truda treba uložiti za svaku osobu koja uđe u salon da bi vam se vratila. Rijetko kada dobijete usputnog klijenta koji se pretvori u stalnoga. Možete napraviti super masažu, čišćenje lica ili ombre da zastane dah, ili biti u centru grada, ali tog klijenta jednostavno nećete privući! Možda je to prokletstvo ove djelatnosti ili je ipak u pitanju vaša energija, energija vašeg salona, vaša osobnost koji će privući određene ljude. Kad uložite energiju u svakog novog klijenta koji sjedi u vašoj stolici, ili leži na vašem krevetu za masažu, vjerojatno će vam se vratiti. No energija koja je uložena u to košta! Tip klijenta koji tek ulazi u novi salon koji nije proveo nikakvo istraživanje ili nije zatražio preporuke je klijent koji će vas brzo napustiti i otići nekom drugom.

3. „Možemo raditi kad god želimo!“

Da je to istina! U tome je ljepota kada radiš za sebe, možeš birati kada, kako i na koji način. No, pripazite! U posebnoj ste industriji i to ste još uslužna djelatnost. Stvari nisu onako kakvim se čine.

Radno vrijeme možete birati, i to je super! A da li je to stvarno tako? …Vjerojatno dolazite ranije ako je to zgodnije za vaše klijente ili ostajete duže, jer vašoj VIP klijentici baš sada to treba.

Kad ste zadnji put uzeli pravi odmor (ne računam sada kada ste prisilno bili zatvoreni zbog epidemije)? Znam neke koji preskaču ručak, ostaju duže, jer je klijent zakasnio. A zatim se šokiraju kada poslovne knjige pokazuju minus! Prvenstveno krenite poštivati svoje vrijeme, resurs koje se ne može vratiti i vrlo je vrijedan. Na način kako se odnosite prema njemu, odnosit će se i vaši klijenti. Možda ćete koji puta i napraviti iznimku i doći ranije ili ostati duže, ali to je vaša svjesna odluka, a ne pravilo!

4. „Kod nas je sve super!“

Ovo je takva neistina i mazanje očiju! A to si nitko ne želi priznati! Znači, ako je super može biti još više super! Ali često puta i nije baš tako kako si mislimo, jer od emocija, ne vidimo drvo od šume. Zato je zgodno uzeti osobu sa strane koja će bez emocija, racionalno reći stvari kakve jesu, a na vama je želite li to čuti ili ne.

Ako vas muči bilo što od poslovanja salona, želite analizu i sl. slobodno se javite na info@salonize.hr

5. „Već smo mi to sve naučili! Ne treba nam nikakva edukacija! Nemamo novce za to! “

Ma, dajte molim vas! Gdje biste bili da ste se oglušili na stručne edukacije? Da ste zanemarili nove tehnike pedikure, masaže, bojanja kose? No, bez planiranja i poslovnih, marketinških edukacija, također ne možete napredovati. Zato treba planirati, i ulagati ne samo u stručne edukacije, već i u poslovne. Svaki uloženi novac u edukaciju nije bačen, već dapače ulaganje za budućnost.

Velika većina vas se boji uvođenja noviteta, aplikacija koje vam pomažu planirati, poslovati. Zašto? Kada se jednom naviknete na to, pitat ćete se kako ste uopće mogli bez toga. A, ako vas još prati i dobar tim, od zaposlenika, pa do računovođe, nema toga što ne možete napraviti i osmisliti.

E, sada jesam li vas uvrijedila? Jesam li vas prodrmala ili po vama samo pričam stvari koje ne stoje? Jesam li vas bacila na koljena ili sam samo još jedna u nizu koja „soli pamet“, na vama je da odlučite.

 

No, bez obzira na vaše mišljenje o gornjem dijelu bloga, želim vam reći da je uspjeh vašeg salona nadohvat ruke.

Vođenje salona može biti vrlo profitabilno ako to učinite pravilno, pomno planirajući, a ne stihijski. Pa makar i ne imali ambiciju proširivati poslovanje i dalje možete od svog salona izvući najbolje.

Što je potrebno za to? Ništa puno, samo istupiti izvan svoje zone komfora, pa i angažirati osobu sa strane i krenuti u nepoznato, pa ma kako bilo teško.

 

Ako vam je potrebna pomoć kada je u pitanju kako razgovarati sa svojim idealnim klijentom ili čak ako niste sigurni tko je vaš idealan klijent ili stvarate ciljeve za vaše poslovanje i aktivno radite na njima, mučite se s poslovnim planom ili maretingom, a društvene mreže mrzite iz dna duše, svakako nam se javite!

Zahvaljujem što se pročitali ovaj blog i što ili razmišljate poslati mail ili što ćete sada to uskoro učiniti!

U svakom slučaju, bez obzira što odlučili, krenite!

Autorica teksta: Natalija, profa za salone?, pomažem salonima u poslovanju, a najviše u digitalizaciji i marketingu. Ako imate bilo kakvih nedoumica i pitanja, zapeli ste u izradi marketinškog, poslovnog plana javite se ☎️ ili ?!