Mijenja li se lice muške ljepote?

Dužni smo vam prvo dati analizu naših dviju anketa koje smo napravili na Facbooku i Instagramu.

Na pitanje: „Muškarci koristite li kozmetičke tretmane?“ 67% njih na Instagramu je potvrdno odgovorilo, a 33% negativno.

Na Facebooku su rezultati malo drugačiji. Na isto pitanje 55% muškaraca je dogovorilo pozitivno, dok je 45% njih negativno.

Zašto postoji takva razlika od 10%? Odgovor je jasan! Na Instagramu su pretežno mlađe dobne skupine koje prate trendove više od starije dobne skupine. Ne samo da prate trendove, već ih i stvaraju i ruše sve one tradicionalne postavke s kojima su rođeni.
No, treba se priznati kao i u prethodnom blogu da se mijenjaju stvari u beauty industriji i da ona potpuno drugačije gleda na pripadnike „jačeg spola“ nego prije.

Ne tako davno su proizvodi za „njega“ bili ograničeni na kreme za brijanje, losione nakon brijanja i neki dezodorans s dodatkom kakvog gela za kosu. Ali ne više! Muško uređivanje posljednjih godina je doživjelo kulturološku promjenu.

Na Zapadu su ove promjene započeli milenijci, a sada ga podupire i Z generacija. Na početku godine u Birminghamu (UK), grad je doslovce bio u kolapsu jer je tisuće tinejdžera htjelo vidjeti Jamesa Chralesa, 19-godišnjeg youtubera iz New Yorka koji je trebao kumovati otvaranju trgovine Morphe kozmetike. Redovi policije i zaštitari borili su se da zadrže tisuće tinejdžera koji su se nadali da će barem na kratko ugledati svoga idola. Što je posebno sa tim momkom od 19 godina? Ništa, osim što putem interneta demonstrira šminku.

Azija…mistična i drugačija, uvijek privlačna svima prednjači u muškom uređivanju. U Južnoj Koreji, zemlji igrica njega muškarca sada uključuje i olovke za obrve i proizvode za njegu kože.

U popularnom Seulskom kvartu Hongdae, u brijačnicu pod imenom „Swagger“, muškarci ne idu samo zbog šišanja, već i na oblikovanje obrva, trajne, nanošenja BB kreme. Vlasnica Hellen Choo je ujedno i kreativna direktorica marke „Swagger“ koja se može pohvaliti linijama proizvoda koji uključuju gelove, proizvode za pranje tijela, kreme, markere obrva. Toliko je marka postala popularna da se proširila i u SAD-u.

U Južnoj Koreji šminka je postala normalna stvar za muškarce. Ako u Koreji imate obrve koje su neuredne i neoblikovane to znači da ne brinete o sebi. Da ste lijeni i zapušteni. Za kulturu koja se smatra konzervativnom i u kojoj prevladavaju tradicionalne uloge, trend prema muškoj kozmetici nema nikakve veze sa seksualnom orijentacijom. Stvarno, u zemlji u kojoj je obavezna vojna služba, trend K-popa toliko je dio svakodnevne kulture da nije neobično da radnik na suncu koristi BB kremu i da je ima sa sobom u džepu.

Baš K-pop kultura i s njima povezana rutina šminkanja K-pop idola imali su ogroman utjecaj na stav muškaraca prema ljepoti. Danas se korejski muškarci smatraju jednima od najvećih potrošača kozmetičkih proizvoda na svijetu s naglaskom na ekološke proizvode.

Osnovna je poruka „muškarci moraju voditi računa o sebi“.

Već poznati nam Euromonitor i dalje smatra da će se korejska muška ljepota razvijati jer sve više igrača ulazi na tržište.

Izdvojimo tu LAKU jednu od najnovijih marki koja je stvorila rodno neutralnu šminku koju mogu koristiti i muškarci i žene.

No, ovaj stav prema muškoj ljepoti i uređivanju nije ograničen na Koreju, već je zapravo dobio na značaju i u drugim azijskim državama. Kina tj. njeni muškarci u dobi od 18 do 26 godina imaju sve više novaca i postali su pokretači muškog tržišta ljepote. Momci još od srednje škole izgrađuju naviku njege kože. Prvo koristeći proizvode za čišćenje lica, a kada postanu stariji rutina je puno složenija. Odlaskom na studiji ili rad to se ne mijenja već se samo mijenjaju načini i vrste proizvoda.

Kineski web shopovi imaju podatka koji pokazuju da je u porastu broj muških internetskih kupaca koji kupuju olovke za obrve, beauty maske, ruževe.

Pod utjecajem K-pop-a sve se više muškaraca okreće proizvodima koji su tradicionalno namijenjeni ženama, a to prepoznaju i brandovi. Nemojmo zaboraviti da su predstavnici K-popa obučavani tako da se od njih očekuje vizualno savršenstvo i da i najmanja pogreška pred kamerom može donijeti velike kritike javnosti, što bi značilo propast karijere. Oni i jesu popularni zbog svog mekog ženskog izgleda i osjetljivih osobina. Zato i često u svojim intervjuima i slave i hvale svoje omiljene proizvode.

A što je sa Europom i njenim jačim spolom? Svakako, prati trendove (napomenuli smo u prošlom blogu), možda sramežljivije i sporije u nekim dijelovima ali ipak se kreće. Kamo će nas to odvesti, pitamo se, vidjet ćemo! Ali da ovo nije neuobičajeno i da su se muškarci voljeli uređivati i paziti na svoj izgled i u prošlosti imamo dokaz. S kraja 19. stoljeća postoje podaci da su posebno pazili na urednost noktiju, te su bili glavni klijenti tadašnjih salona.

I na kraju, normalno je da se ljudi uređuju, da žele lijepo izgledati i biti uredni, dotjerani nevezano o spolu, seksualnoj orijentaciji…jer lijepo je uredno, a uredno je zdravo!

(Izvori: Beauty business journal, Instagram, laka.korea, The Saint Paul Globe (St. Paul, Minn.)-Original publication date: September 19, 1902)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)