Milijarde dolara= muškarci

Naslov vas je privukao, razljutio, iznenadio, razveselio?? Vjerovali ili ne, činjenica je da je kozmetička industrija shvatila da joj ova ciljana klijentela donosi milijarde dolara. To ne znači da će se odreći svojeg vjernog dijela tržišta=žena, ne nikako, već da je našla novi izvor zarade.

Istraživanja:
• Očekuje se da će tržište kozmetike za muškarce narasti do 166 milijardi dolara do 2022. godine (Allied Market Research).
• Prema NPD-ovom iGen Beauty Consumer istraživanju skoro 40% odraslih muškaraca u dobi od 18 do 22 godine pokazalo je interes na rodno neutralne kozmetičke proizvode (NPD=National Purchase Diary).
• U još jednom NPD-ovom istraživanju prodaja ciljanih proizvoda za njegu kože porasla je 7% u prošloj godini.

Dva faktora koje čine muškarce zanimljivim ovoj industriji (ima ih više, ali ova su dva prilično značajna):
1. Muška beauty industrija je još relativno nerazvijena. (Pod time se misli da itekako ima prostora za napredak.)
2. Društvene promjene koji uvjetuju da muškarci sve više traže ovakve proizvode i tretmane.

Bez obzira, koliko smo svi mi slični ipak se razlikujemo u detaljima, kao npr. „..debljina kože (16% više nego kod žena), što je čini otpornijom, lojne žlijezde koje čine kožu masnijom i kiselijom, a time podložnijom bakterijama, što uzrokuje prištiće i pretjerani sjaj, pa brijanje koje ne samo da uklanja dlačice već i površinski sloj kože koje uzrokuje crvenilo i isušenost.“ (izvor: Grazia kolumna, „Muška njega-tabu?“, autorica: Antonija Tretinjak, majstor kozmetičar)

Dakle, laičkim jezikom rečeno svi ti proizvodi moraju biti prilagođeni ovim razlikama i to je konačno shvatila i beauty industrija. Ovo je ogromna prilika za nju tj. za sve te proizvođače da ispitaju još više tržište i da provjere traže li muškarci tradicionalne proizvode, diskretne hidratantne kreme i balzame za uljepšavanje ili prkose tradicionalnom društvu i razbijaju rodne norme.

Andrew Stablein, analitičar Euromintor International-a u istraživanju je naveo da se „Svih ovih godina proteže misao da muškarci ne smiju i ne mogu koristiti proizvode za njegu kože ili da se uopće ne brinu o svom izgledu.“

Ali to se mijenja!

Navest ću par primjera…
Možda niste znali, ali postoje brandovi namijenjeni isključivo muškarcima koji su nastali samo online prodajom poput Harry's-a i Dollar Shave Club-a. Oni su jedan od primjera da se više ne radi o „običnom brijanju“ već da su tu i proizvodi za njegu kože.

Zatim, prije koji mjesec je Edgewell, vlasnik Schick and Wilkinson britvica ugrabio tog istog Harry's-a iz prethodne priče za 1,37 milijardi dolara jer se pokušava proširiti na proizvode poput pranja tijela i dezodoranse.

Jeste li znali da je vrhunski dizajner poput Chanela također uskočio u ovaj vlak, lansirajući prvu liniju za njegu kože i kozmetiku namijenjenu „jačem spolu“ pod nazivom „Boy De Chanel“ prošle godine?
Iz ovog se da naslutiti da jaki igrači kreću u osvajanje ovog tržišta i žele pojesti dio kolača.

Ali kada se tu uključe i vrhunski stručnjaci kao što je britanska make-up artistica Charlotte Tilbury i Rihanna's Fenty brand sa uputama za muškarce koji žele koristiti šminku za nježniji izgled ili za sakrivanje podočnjaka od neprospavane noći onda stvarno možemo reći da je nova era u beauty industriji započela.

Prema istraživanjima Coresight Research-a jedno od najbrže rastućih područja koje osluškuje potrebe muškaraca za njegu kože je azijsko-pacifičko područje. Jason Chen, generalni direktor kineske internetske stranice za prodaju Tmall, je izjavio Coresightu da u Kini „Ponuda nije u stanju zadovoljiti potražnju za muškim make-up proizvodima“.

No, nedavni podaci pokazuju da nova generacija potrošača nije opterećena kojoj skupini su namijenjeni proizvodi. Prema izvještaju NPD iGen Beauty Consumer skoro 40% odraslih muškaraca u dobi od 18 do 22 godine pokazalo je interes na rodno neutralne kozmetičke proizvode. A istraživanje koje je proveo Euromonitor International, pokazalo je da je promjena započela jer je 56% anketiranih muškaraca iz SAD-a priznalo da je barem jedanput u 2018. godini koristilo neku vrstu kozmetike za lice poput korektora ili BB kreme.

Da, možemo reći da u industriji ljepote dolazi do tektonskog poremećaja jer kompanije koje imaju i malo veze sa ovom industrijom ciljaju tržište od pola trilijuna dolara koje im donose muškarci.

Pomalo se ruše predrasude i više nije tabu tema- muškarac i ljepota, već se kolo pošteno zavrtilo. No, ovaj trend dolazi u različitim oblicima i formama, negdje sramežljivije a negdje na sva zvona. Ljepota može biti bilo što, bilo tko i bilo kojeg spola.

Ne smijemo zanemariti ulogu YouTubera u svemu ovome. 2016. godine kada je Coty kupio CoverGirl, marka se upisala u povijest kada je pokrenula prvi ikad objavljeni „CoverBoy“ s popularnim YouTube umjetnikom šminkanja Jamesom Charlesom, koji je imao u to vrijeme samo 17 godina. Ovaj mladac je nedavno imao sukob s još jednom pripadnicom nove generacije Tati Westbrook, jer je podržao brand vitamina koji se suparnik Westbrook-u, ali to je već priča za drugi blog.
Činjenica je, da ne smijemo zanemariti ovakve suradnje blogera i brandova beauty industrije koji itekako kroje mišljenje javnosti (svakako one mlađe). Možda je najočitiji primjer suradnje L'Oreala i beauty blogera Mannya Gutierreza (poznatiji pod Manny MIA) u kampanji maskare Maybelline Colossal 2017. godine.

Njegova izjava puno govori: "Mislim da puno ljudi pogrešno shvaća čovjeka koji nosi šminku kao nekoga tko je transrodni ili nekoga tko želi biti transvestit, ali to nije to. Mislim da su ljudi još uvijek zastrašeni aspektom toga."

Slagali se mi sa njegovom izjavom ili ne, imali predrasude o tome ili ne prisjetimo se da je Gutierrez osnivač i direktor tvrtke Lunar Beauty, njegovi proizvodi i recenzije proizvoda privukli su gotovo 5 milijuna pretplatnika na YouTube stranici (nas je u lijepoj našoj po zadnjem popisu manje od te brojke, a nakon preseljenja u Irsku i drugdje još manje). A prema istraživanjima NPD Grupe, jedan proizvod je doživio rast prodaje od 40% nakon što ga je Gutierrez promovirao na svom YouTube kanalu.

Ako vas nismo uspjeli uvjeriti u ovu priču o milijardama dolara i muškarcima, nije bitno. Vrijeme će pokazati.

Zainteresirani za ovu temu, napravili smo i anketu na Instagramu i Facebooku da bi vidjeli koliko muški dio populacije koristi tretmane ljepote, pa ćemo uskoro podijeliti sa vama rezultate.

I za kraj, bez obzira jeste li konzervativnih pogleda ili ne, prihvaćate li Istanbulsku konvenciju ili ne, vjerujete u spolove ili ne, morate se složiti da je vidjeti njegovanu i urednu osobu lijepo bez obzira kojeg je spola, roda, rase. Takvu osobu to čini snažnijom i jačom i čini ju privlačnom za drugu stranu. Lijepo i uredno ujedno znači i zdravo! Poruka je jednostavna, brinite o sebi, svojem tijelu, svojoj koži a kakve proizvode koristite i tretmane je vaša privatna stvar.

(izvori informacija: Allied Market Research, NPD iGen Consumer Report, Euromonitor International, Grazia kolumna, Harry's, Dollar Shave Club, Chanel, Charlotte Tilbury (YouTube), Rihanna's Fenty brand (YouTube), Tmall, Coresight Research, Coty, James Charles (YouTube), Tati Westbrook (YouTube), Manny Gutterez, Lunar beauty, CNBC (Nia Warfield)

man in beautySlika zaslona 2019-08-14 u 18.08.57
Natalija Crnički

Autor: Natalija Crnički, vlasnica Salonize koja se nakon dugogodišnjeg rada u školi otisnula u poduzetničke vode. Smatra da se svaki problem može riješiti pa ma kako kompliciran bio.